Pokličite nas

+386 (02) 749­ 36 33

Pišite nam

info@las-bogastvopodezelja.si

ESRR

Programsko obdobje 2021 - 2027

IZVAJANJE PROJEKTOV

Kratek povzetek:

  • Projekt mora biti izveden na upravičenem območju LAS. Izjemoma se lahko projekt, ki ne vsebuje naložbe, izvaja tudi v naseljih z več kakor 10.000 prebivalci, če takšen projekt koristi razvoju območja LAS. 
  • Aktivnosti promocije so upravičene tudi zunaj območja LAS na celotnem območju Republike Slovenije.
  • Upravičeni stroški posameznega projekta ne smejo biti financirani z drugimi javnimi sredstvi.
  • Upravičenec, vključen v izvajanje projekta, ki je pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, od vložitve vloge za odobritev projekta vodi ločeno računovodstvo v skladu z računovodskimi standardi, na primer ločeno stroškovno mesto ali ločene ustrezne računovodske konte. V primeru uporabe poenostavljenih oblik stroškov se na ločenem stroškovnem mestu projekta knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu projekta. 
  • Projekt mora biti izveden v skladu s prijavljeno vsebino, ki jo odobri MKRR in področnimi predpisi.
  • Projekt mora biti izveden najpozneje v treh letih od  podpisa pogodbe o sofinanciranju z MKRR, vendar najpozneje do 31. avgusta 2029.
  • Projekt ne sme biti fizično zaključen ali v celoti izveden pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju z MKRR.
  • Stroški in izdatki operacije so upravičeni, če so upravičencu nastali in so plačani (oz. v primeru stroškov na enoto in pavšalnih zneskov, če so bili ukrepi izvedeni) v obdobju od 1. januarja 2021 do 31. decembra 2029 in znotraj obdobja upravičenosti, določenega s pogodbo o sofinanciranju, oziroma odločitvijo o podpori OU v primeru neposredno potrjene operacije.

INFORMIRANJE IN OBVEŠČANJE JAVNOSTI

Vir sofinanciranja mora označiti upravičenec, ki so mu s kakršnim koli aktom (npr. pogodba o sofinanciranju) dodeljena sredstva iz ESRR sklada za izvajanje aktivnosti v okviru operacije.

Upravičenci do sredstev morajo navesti vir sofinanciranja z dnem izdaje odločitve o podpori ali podpisa pogodbe o sofinanciranju operacije ESRR.

Upravičenci imajo obveznost informiranja javnosti o izvedenih projektih in povečevanja prepoznavnosti EU. Pomembna obveznost v tem okviru je pravilen in dobro viden prikaz emblema EU z izjavo o (so)financiranju EU ter logotipa I feel Slovenia za prikaz prispevka Republike Slovenije.

V primeru financiranja iz Evropskega sklada za regionalni razvoj se upoštevajo Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027. 

OBVEZNI LOGOTIPI – obvezni elementi označevanja
SPLETNA STRAN UPRAVIČENCA

Upravičenec (nosilec in projektni partner) je dolžan na svoji spletni strani ali podstrani operacije predstaviti aktivnosti, ki se izvajajo v okviru posamezne operacije, ki se sofinancira s sredstvi EKP 2021–2027. Na spletni strani se obvezne elemente označevanja namesti na uvodno spletno stran ali podstran operacije, in sicer na način, da so vidni znotraj vidne površine digitalne naprave, ne da bi se moral uporabnik pomakniti po strani navzdol. Upravičenec ima informacije o operaciji objavljene na spletu toliko časa, dokler je viden učinek sredstev, ki jih je dobil.

Spletna stran upravičenca mora vsebovati naslednje elemente:

  • sorazmerno z ravnjo podpore kratek opis operacije, vključno z njenimi cilji in rezultati, pri čemer se izpostavi finančna podpora Evropske unije,
  • obvezne elemente označevanja,
  • povezavo na spletni portal https://evropskasredstva.si (hiperpovezava preko emblema EU ali izpisano).
PROMOCIJSKI MATERIAL

Kadar gre za promocijske izdelke (majice, darilne vrečke, USB ključke, mape, kape, torbe ipd.), se uporabi zahtevane elemente iz Priročnika celostne grafične podobe izvajanja EKP 2021–2027. Če tisk zahtevanih elementov na navedenih predmetih ni možen, se lahko označi zgolj embalažo ali pritrdi vizitke, kjer so označeni vsi obvezni elementi označevanja.

Najmanjša višina obveznih elementov označevanja pri promocijskih gradivih je 1 cm. Na določenih predmetih, kot so pisala, so lahko reproducirani v manjši velikosti – v tem primeru se priporoča uporaba horizontalnega emblema EU.

DOKUMENTI IN KOMUNIKACIJSKA GRADIVA

Upravičenec mora z obveznimi elementi označevanja označiti vsa komunikacijska in informacijska gradiva, ki so sofinancirana iz sredstev EKP 2021–2027 (npr. brošure, knjižice, prospekti, bilteni, časopisi, predstavitve, razpisne dokumentacije, osnovne listine, ki so namenjene javnosti, gradiva za usposabljanja, svetovanja in konference ter ostale tiskovine). Obvezni elementi označevanja morajo biti na najmanj enem izjemno vidnem mestu, kot je npr. na naslovni strani tiskanega gradiva.

NEIZPOLNJEVANJE OBVEZNOSTI

Kadar upravičenec ne izpolnjuje svojih obveznosti na podlagi 47. člena Uredbe 2021/1060/EU (uporaba emblema Evropske unije v skladu s Prilogo IX) ali komunikacijskih aktivnosti, in kadar niso bili sprejeti nobeni popravni ukrepi, lahko PT ali OU skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU ob upoštevanju načela sorazmernosti ukrepa ukine do 3 % vrednosti operacije.

PRIPRAVA ZAHTEVKA ZA IZPLAČILO

Dokazili, da je strošek oziroma izdatek nastal, sta račun ali eRačun in dokazilo o plačilu upravičenca, oz. prejemnika pomoči, ki dokazuje, da je bil račun dejansko plačan (izpis transakcijskega računa upravičenca, potrdilo o bremenitvi računa ali druga knjigovodska listina enakovredne narave). Izjema so stroški/izdatki, ki se dokazujejo v okviru poenostavljene oblike stroškov za katere so dokazila opredeljena v točki 4 Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027.

Za namen upravljalnih preverjanj v skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060 upravičenci z oddajo zahtevka za izplačilo v IS-OU predložijo obvezna dokazila, kot so opredeljena v 3. in 4. poglavju teh navodil po posameznih kategorijah in vrstah stroškov:
– dokazila o upravičenosti stroška: dokazila so verodostojne listine (pogodbe, dokazila o opravljenem postopku in druge podlage za izstavitev računa);
– dokazila o opravljeni storitvi ali dobavi blaga;
– računi ali eRačuni oziroma verodostojne knjigovodske listine;
– dokazila o plačilu (izjeme so določene v vsakokrat veljavnem ZIPRS).

Projekti INVESTICIJSKE narave

DOKAZILA ZA POSAMEZEN STROŠEK

A) Gradnja

  • Dokazilo o lastništvu zemljišč (izpis iz zemljiške knjige, pri čemer izpis pridobi skrbnik pogodbe sam, saj gre za vpogled v javne evidence), sklenjena notarsko overjena pogodba o najemu, pogodba o ustanovitvi stvarne služnosti, pogodba o ustanovitvi stavbne pravice, koncesijska pogodba ali drugo dokazilo v skladu z 9. členom Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti;
  • gradbena dovoljenja, če je glede na vrsto objekta potrebno (vključno z vsemi morebitnimi spremembami);
  • dokumentacija v postopku oddaje javnega naročila, če je upravičenec naročnik po zakonu, ki ureja javno naročanje, dokumentacija v postopku javno-zasebnega partnerstva, dokumentacija v postopku po zakonu, ki ureja nekatere koncesijske pogodbe, oz. dokumentacija, zahtevana v pogodbi o sofinanciranju oz. v odločitvi o podpori;
  • pogodba o gradbenih delih in sklenjeni dodatki k pogodbi;
  • potrjene posamezne gradbene situacije, ki vsebujejo podatke o količinah in cenah izvedenih del, skupni vrednosti izvedenih del, prej izplačanih zneskih in znesku, ki ga je treba plačati na podlagi izstavljene situacije;
  • v pogodbi predvidena finančna zavarovanja;
  • končno poročilo/končna izjava (če je v pogodbi predvidena);
  • uporabno dovoljenje in potrdilo o prevzemu (v kolikor obstaja);
  • dokazilo o plačilu računov oziroma eRačunov na podlagi izdanih gradbenih situacij.

 

B) Oprema in druga opredmetena osnovna sredstva

  • dokumentacija o postopku oddaje javnega naročila, če je upravičenec naročnik po zakonu, ki ureja javno naročanje oz. dokumentacija, zahtevana v pogodbi o sofinanciranju oz. v odločitvi o podpori v drugih primerih;
  • pogodba ali naročilnica ter sklenjeni dodatki k pogodbi;
  • račun (navedba oznake, tipa opreme, v primeru sestavljenih naprav/proizvodnih linij natančna specifikacija posameznih komponent, ki sestavljajo celoto);
  • dokazilo o dobavi opreme oziroma posamezne komponente v primeru sestavljenih naprav/proizvodnih linij (za dobave iz EU: npr. dobavnica, tovorni list; v kolikor gre za uvoz: npr. dobavnica, enotna upravna listina (EUL), tovorni list);
  • dokazilo, da je kupljena oprema nova (razvidno leto izdelave – garancije, certifikati, tehnične specifikacije, potrdila proizvajalcev);
  • dokazilo, da je kupljena IKT oprema obnovljena (refurbished) (garancije, certifikati itd. kot določeno v pogojih za upravičenost stroška);
  • izjava s podpisom odgovorne osebe upravičenca o namenskosti opreme (za kaj se bo uporabljala, kje se bo nahajala in kdo bo njen lastnik po koncu operacije);
  • izjava oz. dokazilo da je bil najem oz. zakup stroškovno najbolj učinkovit način za uporabo opreme;
  • fotografije opreme;
  • dokazilo o plačilu.

 

C) Stroški storitev zunanjih izvajalcev

1.) Za delo po pogodbi o opravljanju storitev:

  • dokumentacija o postopku oddaje javnega naročila, če je upravičenec naročnik po zakonu, ki ureja javno naročanje oz. dokumentacija, zahtevana v pogodbi o sofinanciranju oz. v odločitvi o podpori (le ob prvem zahtevku za plačilo);
  • pogodba o opravljanju storitev (le ob prvem zahtevku za plačilo) oziroma naročilnica;
  • dokazilo o opravljeni storitvi (npr. celotno poročilo o opravljenih storitvah, celotna študija, celotna raziskava, celoten prevod, seznam udeležencev oz. listina prisotnosti ipd.);
  • račun;
  • dokazilo o plačilu pripadajočih davkov;
  • ključ za izračun upravičene višine stroška, kadar se uveljavlja sorazmerni delež računa;
  • dokazilo o plačilu.

 

2.) Za delo po podjemni pogodbi:

  • dokumentacija o postopku oddaje javnega naročila, če je upravičenec naročnik po zakonu, ki ureja javno naročanje oz. dokumentacija, zahtevana v pogodbi o sofinanciranju oz. v odločitvi o podpori v drugih primerih (le ob prvem zahtevku za plačilo);
  • podjemna pogodba (le ob prvem zahtevku za plačilo);
  • dokazilo o opravljeni storitvi (npr. poročilo o opravljenih storitvah);
  • račun ali zahtevek za izplačilo podjemnega dela;
  • obračun podjemnega dela in individualni REK-O obrazec;
  • dokazilo o plačilu podjemnega dela in pripadajočih davkov in prispevkov, vključno z REK-O obrazcem v primeru množičnega plačila.

 

3.) Za delo preko študentskega servisa:

  • napotnica študentskega servisa;
  • poročilo o opravljenem delu;
  • račun študentskega servisa;
  • dokazilo o plačilu študentskega dela in pripadajočih davkov in prispevkov.

 

4.) Za delo po avtorski pogodbi:

  • dokumentacija o postopku oddaje javnega naročila, če je upravičenec naročnik po zakonu, ki ureja javno naročanje oz. dokumentacija, zahtevana v pogodbi o sofinanciranju oz. v odločitvi o podpori v drugih primerih (le ob prvem zahtevku za plačilo);
  • avtorska pogodba (le ob prvem zahtevku za plačilo);
  • račun ali zahtevek za izplačilo avtorskega honorarja;
  • obračun avtorskega dela (ali individualni REK-2 obrazec);
  • dokazilo o opravljeni storitvi (odvisno od storitve – avtorski izdelek, poročilo o delu);
  • dokazilo o plačilu avtorskega dela in pripadajočih davkov in prispevkov, vključno z REK-2 obrazcem v primeru množičnega plačila.

Projekti NEINVESTICIJSKE narave

Neposredni stroški osebja se dodelijo v obliki stroškov na enoto (urne postavke) na podlagi metode izračuna za:

  • vodenje in koordinacijo projekta – 23,33 EUR na uro (največ 1720 ur na leto);
  • strokovno in tehnično pomoč pri projektu – 17,89 EUR na uro (največ 1720 ur na leto);
  • izvajanje neindustrijskih dejavnosti* pri projektu – 13,24 EUR na uro (največ 1720 ur na leto);
  • prostovoljsko delo: organizacijsko delo 13 EUR na uro, vsebinsko delo 10 EUR na uro in drugo delo 6 EUR na uro.
VZOREC ČASOVNICE – naloži

* NEINDUSTRIJSKI NAČIN DELA – Obrazložitev

Pod ta opis spadajo: izdelovalci ali predelovalci predmetov domače obrti iz lesa, kovine in podobnih predmetov, izdelovalci in predelovalci predmetov domače obrti iz tekstilij, usnja, in podobnih materialov, ter drugi pridelovalci in predelovalci živil, šiviljci in krojači, peki, slaščičarji, mizarji in tesarji, tiskarji, monterji, mehaniki, upravljavci lesnoobdelovalnih strojev itd. Gre za delo, kjer se uporabljajo znanja in veščine na področjih gradnje in vzdrževanja zgradb, oblikujejo kovine, postavljajo kovinske konstrukcije, nastavljajo strojna orodja ali izdelujejo, montirajo, vzdržujejo in popravljajo stroje, opremo ali orodja, opravljajo tiskarska dela, izdelujejo ali predelujejo živila, tekstilne, lesene, kovinske in druge izdelke, vključno z rokodelskimi izdelki.

OBVEZNOSTI UPRAVIČENCA

Upravičenec projekta mora ohranjati dejavnost, za namen katere je bila izvedena naložba, za katero je bila javna podpora izplačana v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU, še najmanj pet koledarskih let po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev za podpore za izvajanje projektov v okviru SLR. Kadar je upravičenec MSP, je ta rok 3 leta.

Upravičenec projekta mora po vložitvi vloge omogočiti dostop do dokumentacije o naložbi oziroma projektu ter omogočiti preglede na kraju samem ARSKTRP, MKGP, MKRR, revizijskemu organu, izvajalcu vrednotenja, ki ga pooblastijo organi upravljanja, in drugim nadzornim organom Evropske unije in Republike Slovenije.

Upravičenec projekta, ki prejme podporo v skladu s to uredbo, mora vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za pridobitev, izplačilo sredstev ali ugotavljanje izpolnjevanja obveznosti projekta, hraniti še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev, razen če ni v skladu s shemo državnih pomoči opredeljeno drugače.

Scroll to Top